– Et inkluderende og skapende miljø

Martin Bremnes bak trommene (foto)

Jeg får jobbe med mange sinnssykt talentfulle folk.

Martin Bremnes

Student på bachelor i utøvende rytmisk musikk

Martin Bremnes (22)
Studerer: Bachelor i Utøvende rytmisk musikk

Hva studerer du og hvorfor valgte du dette studiet?

Jeg går tredje året på bachelor i Utøvende rytmisk musikk. Jeg valgte å studere dette fordi musikk er noe jeg virkelig har lyst til å jobbe med på heltid. Etter et år på Toneheim folkehøgskole var det ikke tvil om hvilket studium jeg skulle velge, det var mer spørsmål om hvor jeg skulle studere. Da jeg kom inn på opptaksprøve her takket jeg ja med en gang.

Hva betyr studiet for deg?

Studiet betyr veldig mye for meg da jeg har havnet i et svært inkluderende og skapende miljø som lar meg prøve meg i mange forskjellige musikalske settinger. Jeg får også jobbe med mange sinnsykt talentfulle folk.

Hva er det viktigste du har lært hittil?

At folk ikke tuller når de sier at det eneste som gjelder er hardt arbeid. Drømmen er å leve av musikk parallelt med filmskapningen jeg jobber med på siden. Jeg er så sykt takknemlig for at det nå ser ut til at jeg klarer det! Snikskryt? Nei bare vanlig skryt!

Hva er det beste med å studere på rytmisk?

Det fine miljøet, de utrolig bra fasilitetene med øvingsrom, studio og lærere. Den som har betydd mest for min utdanning er nok trommelæreren min Karl Oluf Wennerberg. Han har lært meg å se på trommespillingen fra en helt annen vinkel enn en mekanisk teknikkprestasjon, noe som er lett å glemme i blant.