Institutt for statsvitenskap og ledelse er et akademisk fellesskap som består av rundt 400 studenter, 20 ansatte og to forskningsgrupper. Sentrale forskningstema er politikk, organisasjonsteori og ledelse, og instituttet har en særlig ekspertise innenfor flernivåstyring og europeisk integrasjon. Våre studieprogrammer dekker alle nivå og undervisningen foregår på både norsk og engelsk.

Siste fra instituttet

Våre studier

Vi har et bredt studietilbud bestående av bachelor, master og PhD-program, et samarbeid med universitetet i Konstanz om en tverrfaglig dobbel mastergrad, etter- og videreutdanning og en internasjonal sommerskole. Våre studier gir en bred innføring i samfunnsvitenskapelige tenkemåter og gir den nødvendige kompetansen for å forstå og analysere politiske og organisatoriske prosesser både i Norge og internasjonalt.