Bedrifter i kø til karrieredag

Endelig er det klart for fysisk Karrieredag på Campus Grimstad 9. mars. Nærmere 70 bedrifter er klare for å møte UiA-studentene.

Prosjektgruppa for årets karrieredag på UiA Grimstad.
Årets prosjektgruppe for Karrieredagen på Campus Grimstad. Bak f.v.: Nadine Lindvik Parra (Bankettansvarlig), Axel Dannevig (Markedsføringsansvarlig), Christoffer Jørgenvåg (RedRock), Jack Rollheim (Innovasjonsansvarlig), Charlotte Hetland (IT-ansvarlig). Foran f.v.: Phillip Berg (Nestleder), Jerome Dennis (Leder).

- Studentene trenger sårt å få servert en skikkelig suksesshistorie nå, fastslår årets prosjektleder for Karrieredagen på Campus Grimstad, Jerome Dennis.

Med vår i anmarsj, fulle auditorier og fysisk klasseromsundervisning på campus har jakten på drømmejobben startet for alvor. Teamet i Grimstad har vært i full sving siden i fjor høst med å planlegge for ulike varianter av Karrieredagen.

Nå står de endelig klar med plan A: Fysisk karrieredag og nærmere 70 bedrifter i gata på Campus Grimstad, onsdag 9. mars.

- Pågangen og påmeldingen vitner om et arbeidsliv som hungrer etter å markedsføre seg og få snakke direkte med studentene, sier Dennis, som er sisteårsstudent på Industriell Økonomi og Teknologiledelse.

Viktige erfaringer fra fjorårets virtuelle karrieredag videreføres, hvor de blant annet tilbyr bedriftene virtuell «speed-dating» med studentene i private, virtuelle rom på digitale møteplattformer.

Viktig mulighet for studenter

Karrieredagen byr på et hav av muligheter for studenter til å knytte kontakt med bedrifter, og studenter står selv fritt til å velge hva man vil prioritere. Det kan være lurt å komme forberedt. Arrangørene har samlet noen tips til hvordan studenter kan få mest mulig ut av dagen.

Dagen starter med foredrag fra årets gullsponsorer, selskapene RedRock, Autostore og Repstad anlegg.

- Det er utrolig stas å få komme hit og dele historien til RedRock, helt fra vi besluttet navnet på selskapet i de gamle universitetslokalene i Grimstad på Grooseveien i 2009, og frem til i fjor høst da vi ble kjøpt opp av det engelsk-amerikanske Ocean Infinity Group, sier Christian Jørnevåg, administrerende direktør i RedRock og tidligere UiA-student.

- Vi gleder oss til å møte bedriftene igjen uten å forholde oss til avstandsregler, sier Dennis.

Her kan du lese mer om Karrieredagen i Grimstad.