Ann Birgitte Tveiten

Rådgiver

Fagansvarlig personal og forvaltning

Kontor:
A5007 ( Universitetsveien 25, Kristiansand )

Arbeidserfaring

Har arbeidet med arbeidsmiljøutvikling, veiledning, kursing, konflikthåndtering, leder- og organisasjonsutvikling i over 15 år. Var medeier i konsulentselskap i mange år. Jeg har bistått offentlig og private bedrifter, i store konsern og i små vekstbedrifter. Jeg arbeider gjerne etter styrkebaserte utviklingsmetodikker med inspirasjon fra sosial konstruktivisme, positiv psykologi, systemteori, organisasjonsteori og statsvitenskaplige emner. Er opptatt av sosialpsykologiske prosesser, gruppepsykologisk trygghet, ledelse, lærende organisasjoner, kreative og (ny)skapende prosesser, strategisk forankring og organisasjonskultur.

Var prosjektleder og rektor for etablering og oppstart av en helt ny folkehøyskole hvor kreativitet, innovasjon og teknologi er det faglig fundamentet. Design thinking er et av de metodiske grunnlagene på denne skolen, som har fokus på hvordan man utvikler og legger tilrette for kreativitet som innsatsfaktor for innovasjon. Oppstartsprosessen innebar stor grad av ideutvikling, prosjektledelse, strategisk ledelse, oppbygging av faglig grunnlag, ansettelse av alle ansatte (15 stk), etablering av internat og sommerhotell, storkjøkkendrift, samhandling med lokale virksomheter om reelle problemstillinger som studentene slukke arbeide med. Da jeg begynte i jobb på universitetet, hadde skolen 86 betalende studenter, 16 ansatte, fire ulike linjer: "arkitektur", "teknologi", "ledelse og entreprenørskap" og "Storytelling", samt fellesfag i "problemløsning og kreativitet i grupper", Skolen har fremdeles en sunn økonomi, god tilgang på studenter og utvikling på faglig side.

Sist endret: 10.03.2021 12:03